Heinz направили промоционална кампания в Германия от 2012 до 2014 година, която позволявала на клиентите да си поръчат персонализирана бутилка кетчуп, като сканират QR кода на етикета.

Случаен потребител обаче решил да си поръча персонализирана бутилка, но след като сканирал QR кода, попаднал на порно сайт.

За да се убеди, че това не е някакъв вирус на смартона му, той направил същото с няколко различни устройства, но кодът всеки път го изпращал на същия порно сайт.

Той изразил своето оплакване във Facebook страницата на марката сосове. Heinz се извинили и му казали, че ще му изпратят персонализирана бутилка така или иначе.

Все пак не става ясно дали въпросният порно сайт е купил домейна от промоционалния QR код, след като е изтекла промоцията и Heinz не са го платили, или грешката е била от самото начало и е било въпрос на време докато някой направи опит да сканира кода.

Поуката от този критичен случай за световната компания е, че трябва да пазим домейните си дори и да смятаме, че те няма да ни бъдат нужни повече.

 

[източник: thenextweb.com]