На 2 юни 2015 г. по време на семинара SMX Advanced в Сиатъл, представител на Google обяви, че се очаква следващият Panda update в близките седмица-две. Той поясни, че този update се отнася до опресняване на данни, а не до алгоритмична промояна.

Google Panda Update е филтър при търсенето в Google, официално представен през февруари 2011 година. Неговата задача е сайтовете с бедно съдържание да спрат да излизат на предни позиции при търсене в търсачката, а на тяхно място да се показват добрите сайтове с качествено съдържание.

Филтърът се влияе и от Google Quality Rates, които отговарят на въпроси като „Мога ли да се доверя на този сайт и да си дам данните на кредитната карта?“.

Затова и Panda се ъпдейтва от време на време, за да поддържа само висококачествените сайтове, на които потребителите да могат да се доверят, на добри позиции при търсене в Google.

Очаквайте още информация когато ъпдейтът стане факт.