Българите сме много мобилен народ. Не си мислете, че сме изостанали от САЩ, Германия, Англия и т.н. Според изследване на Google, което има за цел да проследи как потребителите в различните държави използват интернет, дори водим гореизброените държави по повечето от зададените критерии. Вижте малко от статистиката:

  • 14% от българите притежават по 3 устройства, свързани с интернет. Такива са стойностите и за САЩ;
  • 33% от българите използват смартфон докато гледат телевизия;
  • 23% от българските потребители гледат онлайн видео на смартфона си по няколко пъти на ден. Единствената държава, която ни води в този резултат е Южна Корея с 26%;
  • 25% от притежателите на смартфони в България ги използват в процеса на пазаруване.

Сега вече трябва да сте се убедили, че все повече българи стават притежатели на смартфони, като дори ги използват много активно в ежедневието си.

Това е напълно достатъчна причина да измислим нещо, което да работи за нас в тази връзка.

Ето няколко опции за out-of-the-box маркетинг стратегии:

 Bluetooth Proximity Marketing (BPM):

Можете да се възползвате от възможностите на Bluetooth-а и да предлагате стоките или услугите си на най-точната аудитория – клиентите в магазина/кафенето Ви в момента.

Proximity Marketing Ви позволява да разпространявате рекламно съдържание в зависимост от местонахождението на мобилното устройство. Локализацията на устройството може да се определи чрез Bluetooth, WiFi, GPS и други мобилни опции. Този вид мобилен маркетинг е много подходящ за по-големи събития, защото ще можете да изпратите рекламата си до повече таргетирани потребители.

Безплатен Wi-Fi

Напълно безсърдечно можете да разменяте безплатен интернет за нещо в замяна. Например таг във Facebook от Вашето заведение/салон/магазин и т.н. Ако се занимавате с търговия, по-полезно ще бъде да искате в замяна регистрация с имейл адрес.

SMS и MMS

Това е бързо навлизаща мода в комуникациите. Вече доста фирми и у нас използват този вид маркетинг, за да промотират стоките си. Сега е моментът и Вие да го направите. Но първо помислете добре как да се отличите от другите и да спечелите сърцата на клиентите си.

QR кодове

Чрез сканиране на код със смартфон, потребителите могат да получат всякаква информация за вас – уеб сайт, адрес, упътвания за различни места и много други. Този метод все още не е много навлязъл в България, което може да бъде и добра и лоша новина, зависи как разсъждавате.

Който и метод да изберете, не забравяйте да мислите "outside the box".

За съвет от специалист, можете да ни изпращате запитвания по всяко време!