Българите сме много мобилен народ. Не си мислете, че сме изостанали от САЩ, Германия, Англия и т.н. Според изследване на Google, което има за цел да проследи как потребителите в различните държави използват интернет, дори водим гореизброените държави по повечето от зададените критерии. Вижте малко от статистиката:
- 14% от българите притежават по 3 устройства, свързани с интернет. Такива са стойностите и за САЩ;
- 33% от българите използват смартфон докато гледат телевизия;
- 23% от българските потребители гледат онлайн видео на смартфона си по няколко пъти на ден. Единствената държава, която ни води в този резултат е Южна Корея с 26%;
- 25% от притежателите на смартфони в България ги използват в процеса на пазаруване.
Сега вече трябва да сте се убедили, че все повече българи стават притежатели на смартфони, като дори ги използват много активно в ежедневието си.
Това е напълно достатъчна причина да измислим нещо, което да работи за нас в тази връзка.
Ето няколко опции за out-of-the-box маркетинг стратегии:
Bluetooth Proximity Marketing (BPM):
Можете да се възползвате от възможностите на Bluetooth-а и да предлагате стоките или услугите си на най-точната аудитория – клиентите в магазина/кафенето Ви в момента.
Proximity Marketing Ви позволява да разпространявате рекламно съдържание в зависимост от местонахождението на мобилното устройство. Локализацията на устройството може да се определи чрез Bluetooth, WiFi, GPS и други мобилни опции. Този вид мобилен маркетинг е много подходящ за по-големи събития, защото ще можете да изпратите рекламата си до повече таргетирани потребители.
Безплатен Wi-Fi
Напълно безсърдечно можете да разменяте безплатен интернет за нещо в замяна. Например таг във Facebook от Вашето заведение/салон/магазин и т.н. Ако се занимавате с търговия, по-полезно ще бъде да искате в замяна регистрация с имейл адрес.
SMS и MMS
Това е бързо навлизаща мода в комуникациите. Вече доста фирми и у нас използват този вид маркетинг, за да промотират стоките си. Сега е моментът и Вие да го направите. Но първо помислете добре как да се отличите от другите и да спечелите сърцата на клиентите си.
QR кодове
Чрез сканиране на код със смартфон, потребителите могат да получат всякаква информация за вас – уеб сайт, адрес, упътвания за различни места и много други. Този метод все още не е много навлязъл в България, което може да бъде и добра и лоша новина, зависи как разсъждавате.
Който и метод да изберете, не забравяйте да мислите "outside the box".
За съвет от специалист, можете да ни изпращате запитвания по всяко време!
Коментирай или сподели "Как да използвате мобилните телефони на вашите клиенти за маркетинг?"