Чатът е много, много подходящ за онлайн магазините.

Хубаво е да имате телефон и имейл в контактите, така че клиентите да могат да Ви се обадят или да Ви пишат когато имат запитване, но най-хубаво е да имате чат.

Чатът предоставя на клиентите Ви възможността да зададат въпроса си СЕГА и да получат отговор отново СЕГА. А това е, което те очакват и искат щом се обърнат към Вас.

Телефонните обаждания струват пари, които не всеки потребител е готов да жертва. Също така могат да предизвикат неудобство у клиента – телефонът е далече, трябва да стане, за да го вземе; няма батерия в момента; не му се говори в момента и т.н.

Виртуалната комуникация е за предпочитане, особено когато комуникираме с непознати, според научни изследвания. Затова идват имейлите. Да, но ако клиентът иска да получи отговор веднага, имейлът не му върши работа – в повечето случаи отнема от няколко часа до ден, а дотогава той може да се откаже многократно да пазарува от Вас.

Затова чатът е перфектният инструмент за всеки онлайн магазин – решава всички гореизброени проблеми. Но има няколко правила, които задължително трябва да спазвате, защото, както всичко останало, и чатът иска внимание и грижи:

Трябва да работи – ако не работи, чатът само ще Ви пречи. Хората започват да се чудят какво става, дали изобщо този сайт е активен или и той не работи, може ли да се разчита на този магазин... Неработещ чат ще убие доверието у посетителите.

Трябва да бъдете винаги на разположение – нали това е и идеята на самия чат – да могат да Ви попитат и на момента да получат отговор. Не карайте хората да чакат. Ако е необходимо наемете човек, само за тази работа, но отговорите трябва да стигат до 1 – 2 минути.

Трябва да бъдете компетентни – много е важно как и какво ще отговорите на клиентите. Човекът, който ще върши тази работа, трябва да знае абсолютно всичко, което може някой да го попита, а клиентите задават всякакви въпроси. Освен това трябва да бъде и любезен с тях – от него зависи голям процент от продажбите.

Като съобразите тези неща, чатът в онлайн магазина Ви, ще бъде в голям плюс. Но все пак различните бизнеси имат различни нужди. Най-добре е да се консултирате със специалист дали това е най-доброто решение за Вас и ако е, какви действия трябва да предприемете.