Логото е едно от основните неща, за които трябва да помислите когато започнете да изграждате търговска марка или бизнес идентификация. Логото е първото впечатление, което създавате както у Вашите клиенти, така и у конкурентите Ви. Затова логото трябва да бъде много добре обмислено, да съчетава идеология и дизайн. Добре измислено и изработено, логото ще работи за Вас с пълни обороти.

За идеологията

Доброто лого е ефективно и в същия момент е лесно за разчитане, не се основава на сложни фигури и преплетени знаци, които да гледаш дълго време и да не разбираш, а именно напротив. Добре направеното лого влияе върху възприятията на клиентите Ви. Ефективността му го прави впечатляващо и съответно запомнящо се, а четливостта помага на потребителите да го забележат, за да го запомнят.

Преди да започнете с дизайна, трябва да обмислите идеята – кои цветове ще използвате, какъв е смисълът на думите или изображенията, какво е посланието, което искате да предадете на клиентите си.

Цветовете ги споменаваме тук, а не при дизайна, защото те имат много силно подсъзнателно влияние. Ако вече имате изграден бранд или бизнес и тепърва се замисляте за изграждане на лого, хубаво е да си запазите вече използваните цветове или ако използвате други цветове за логото, помислете как ще ги съчетаете с тези на опаковката на продукта/ магазина/ уебсайта и дали няма да е по-добре да задвижите нов брандинг. Освен това всеки цвят носи смисъл, при това различен за различните култури. Например белият цвят за европейските култури означава живот, божествено, радост и т.н, докато в китайската цветова символика белият цвят означава смърт. Нали се сещате как ще се отнесат те към лекарство в бяла опаковка...

Трябва да бъдете много внимателни със смисъла в логото Ви, за да не засегнете някого без да искате и дори без да знаете. Най-добре се придържайте кум НЕдвусмислици. И ако се очертава да разпространявате бизнеса си извън страната, проучете символиките на цветовете и фигурите и внимавайте за двусмислие в думите на чуждите езици.

Посланието на логото Ви е напълно във Ваши ръце. С всичко друго можете да се консултирате с дизайнер, но за това какво искате да казва логото Ви на потребителите, трябва Вие да се погрижите и да обясните много подробно на дизайнера, с когото работите. Разбира се и за тази част ще намерите помощ ако търсите – рекламисти, пиари и подобни агенции, както и самият дизайнер може да Ви даде съвет. Но ако имате точно определена цел, трябва много добре да помислите как да я осъществите.

За дизайна

Най-доброто решение, което можете да вземете, е да наемете графичен дизайнер, който да Ви помогне с изграждането на лого. Дизайнерите знаят какви са опасностите и ще Ви предпазят от тях. Те най-добре могат да преценят размерите и цветовете, които да използвате.

Все пак трябва да знаете, че доброто лого е лесно за възпроизвеждане с проста ръка – то е просто и може да се нарисува от всеки. Това съвсем не улеснява задачата Ви. 

За помощ от приятел - контакти