Да не познавате публиката си

Ако не познавате и не разбирате публиката си, може да си пишете, пишете и пишете... и да няма никакъв ефект.  И напълно разбираемо – съдържанието, което съставяте, не е интересно и полезно за вашата аудитория. Затова си помогнете като направите едно хубаво проучване – на колко години са клиентите ви, къде живеят, какво учат/работят, какво харесват и не харесват, какви въпроси ги вълнуват и други теми в зависимост от бранша ви. Като имате необходимата информация, ще ви бъде много по-лено да създавате съдържание, което клиентите ви да чакат с нетърпение.

Да се фокусирате върху количеството

Това е доста често срещана грешка. Много маркетолози се стремят просто да попълват ежедневната рубрика – да има там нещо, като мислят, че това се отчита от търсещите машини. Дори и да е така, освен за търсещите машини, вие работите на първо място за своите клиенти. Ако просто публикувате съдържание, което е бедно написано, няма смисъл, не е обвързано с бизнеса ви и не вълнува публиката, то съвсем скоро очаквайте да останете без публика.

Стремете се към пълно и завладяващо съдържание – да бъде интересно, полезно и ново за публиката ви.

Да не знаете как да покажете съдържанието си

Е, след като сте обмислили горните две точки и вече създавате пълноценно съдържание, трябва да помислите и дали някой ще го види. Защото ако хубавият текст няма читатели, той става безполезен.

Като публикувате съдържанието в блога или сайта си, отделете време, да го публикувате и в социалните медии. Всяко харесване, споделяне, туитване... увеличава броя на посетителите в сайта ви.

Да не предизвиквате публиката си

Това е целта на маркетинга – предизвиквайте публиката си да действа. Улеснете ги с бутони „Купи“, „Регистрирай се“, „Абонирай се“ и други. Но бъдете и много внимателни с думите си - ако прекалите, може да ги отблъснете, но тук пак се връщаме на точка 1.