Поддържането на фейсбук страница е задача, която изисква познания и честно казано отнема време. Разбира се може и по другия начин с автоматично публикуване на постове, но така по-скоро известявате своите фенове за нещо, вместо да комуникирате активно с тях. Ефектът е обратен – все пак фейсбук е социална мрежа, а не сайт за обяви.

Има три варианта за поддръжка на фирмена фейсбук страница:

  1. Вие сам си я поддържате.
  2. Наемате служител, който се занимава с това.
  3. Наемате фирма, която да се занимава с това.

В първия вариант, както вече споменахме, а може би и сами сте забелязали – отнема време, а ако сте предприемач със сигурност имате куп други ангажименти, върху които е важно да се концентрирате. В същото време знаете, че онлайн репутацията на Вашия бизнес е важна и не може да я зарежете.

Във втория вариант е важно не просто да можете да си позволите да наемете някой, но той да е онлайн маркетинг експерт и да го обучите добре за това какво представлява Вашата фирма, марка и т.н. Струва скъпо.

В третия вариант можете да сте сигурни, че за поддръжката на Вашата фейсбук страница ще се погрижи екип от професионалисти, които имат опит в комуникацията в социалните медии. Освен това ще получите и добавена стойност – екипът, който стои зад Вас има широки познания в интернет – за изработка на Facebook приложение, реклама във Facebook, изработка на уеб сайт и мобилни приложения и би могъл да изгради цялостна стратегия за поддръжка на Вашата онлайн репутация. Цена на поддръжка на фейсбук страницата от фирма? Цените, предлагани от различните фирми варират, но при всички положения ще Ви излезе по-евтино от наемането на отделен човек и няма да Ви отнема време.

Ако имате желание първо да опитате сам – ето няколко съвета от екипа на ProVision.bg за възможни грешки в поддръжката на фейсбук страница, които биха навредили на имиджа на Вашата марка.

Грешка №1: Внимавайте с актуалните теми

Актуалните теми са много примамливи, но не винаги е уместно да ги „яхнете“. Ако публикувате пост, обвързан с актуална за обществото в момента тема, трябва да го правите само, ако сте напълно убедени, че аудиторията ще го възприеме добре. Изисква се опит и познаване на интересите на феновете в страницата.

Грешка №2: Липсва комуникация с фенове

Имате коментар във Вашата фейсбук страница – положителен, отрицателен или въпрос за Вашия продукт/ услуга? Чудесно, реагирайте веднага и отговорете. Ако коментарът е негативен, не отвръщайте с контра атака, а проучете внимателно проблема и подберете правилните думи. Можете да направите така че негативният коментар да Ви донесе полза. Триенето на негативните коментари не решава проблема, а го задълбочава.

Грешка №3: Публикации във фейсбук без предварително планиране

Постването във фейсбук от името на бизнес страница трябва да следва предварително начертан план и да има цел. Публикуването на каквато и да е нерелевантна информация просто така, за да има нещо ново, има негативен ефект – отегчава феновете, все пак те са харесала точно тази фейсбук страница поради някаква причина.

Грешка №4 – Автоматични коментари и програмирани по време постове

В 90% от случаите ще съжалявате за това. Ако искате да сте ефективни в социалните медии, бъдете активни наистина!

Грешка №5 Пишете си домашното

Публикувайте и споделяйте само информация, която сте проверили и сте сигурни, че отговаря напълно на истината. Слуховете се развиват най-добре в интернет.  Ценете доверието на своите фенове и не ги заблуждавайте.

Тук представихме само 5 от възможните грешки, които бихте допуснали в комуникацията в социалните медии. Ако нямате време или познания как успешно за успешна поддръжка на фейсбук страница, то доверете се на екипа на ProVision.bg – Контакти.