Проследяването на конкурентните фирмени страници във Facebook може да донесе неочаквани ползи за Вашия бизнес, тъй като ще добави още един информационен канал за актуални тенденции.

За целта използвайте Pages to Watch във Facebook Insights. Така ще имате възможност да наблюдавате други страници и да ги сравнявате със своята по няколко критерия – активност, ангажираност и увеличаване на феновете.

Ще виждате какво съдържание публикуват, колко често и кога постват, както и последвалата ангажираност на феновете им с техните постове. Разполагайки с тази информация ще можете своевременно да коригирате при нужда тактиката и поведението си във Facebook.

Кои бизнес страници във Facebook можете да следите?

Всяка страница, която си поискате, без дори да се налага да я харесвате преди това. Ако имате от 100 до 10 000 фена, можете да създадете списък с до 100 страници, които да наблюдавате. Освен това Facebook автоматично Ви предлага фирмени страници, които да започнете да следите. Имайте предвид, че Facebook изпраща известие на админите на наблюдаваните от Вас страници, че са добавени към списък за проследяване (Watch List), но без да разкрива Вашия профил.

Полезен съвет! – започнете да наблюдавате страници, които Вашите фенове са харесали, дори и да не са във Вашата бизнес сфера. Причината е, че въпреки че не сте конкуренти на пазара, сте конкуренти за вниманието на едни и същи хора във Facebook.

Най-голямото предимство на Pages to Watch е, че бързо става ясно какъв тип съдържание ще Ви свърши работа и кое е по-добре да не публикувате. Ако видите, че наблюдаваните от Вас страници имат по-голям успех с постването на картинки, отколкото линкове или видео клипове, следва и Вие да опитате същото, за да установите дали ще има добър резултат и при Вас. Ако всички топ постове съдържат малко текст, тогава се фокусирайте върху едно, максимум две изречения в един пост.

Важен фактор за увеличаване на активността на феновете е знанието кога и колко често да публикувате. Вероятно сте чели доста теория по темата, но пък с проследяването на страници, ще видите как стоят нещата на практика.

Обърнете внимание колко често постват конкурентните страници и каква ангажираност имат постовете им сред техните фенове. По кое време на деня постват? В кой момент от деня имат най-много коментари, лайкове и споделяния. Експериментирайте със собствената си страница и поствайте по същото време като тях, за да видите дали ще има ефект върху ангажираността на Вашите фенове.

Можете да изберете да Ви се показват топ пет на постовете от следените страници за седмицата. Дори и да наблюдавате повече от 5 страници, може да видите няколко поста от една и съща страница , просто те попадат в 5-те най-успешни поста. Може и да не видите пост от страница, която следите, явно там не се справят толкова добре.

Facebook показва конкретен пост, датата на публикуване и ангажираността, която е постигнал. Въпреки че постовете нямат рийч-а, който имаха преди, все пак харесванията, коментарите и споделянията остават важни критерии за измерване.

Ако имате желание да подобрите представянето си във Facebook, но не разполагате с времето и знаният за това, екипът на ProVision.bg може да Ви помогне като поддържа Вашата фирмена страница. Свържете се с нас, за да го обсъдим - Контакти.

Източници: