Със сигурност много от вас са се чудили какви са тези черно-бели картинки, които много хора си сложиха на профилите във фейсбук, прикачени към писмата в мейла, визитки и т.н. За тази цел решихме да напишем кратко обяснение

 

Какво е QR код?

 

QR Code или Quick Response Code е  вид баркод (2D), който можете да прочетете със специален софтуер или чрез камерата и софтуер инсталиран на вашият телефон, обикновено тези програми може да бъдат свалени от App Stor-овете на вашият  телефон. Просто потърсете "QR scener" в полето за търсене и инсталирайте приложението.
В зависимост от вашият QR код четец, веднъж сканирано изображението, може да бъдете препратени към уеб страница, записан телефонен номер, да прочетете кратко съобщение, или някакво друго действие. В момента се сещам за забавно послание скрито зад картинката.

Според много сайтове, които ние няма да оспорваме, QR кода може да съдържа в себе си URL (адрес на сайт), събитие, информация за контакт, имейл адрес, SMS текстово съобщение и дори и информация за местонахождение.

 

Как да си направим QR код?

Създаването на самите QR кодове е много лесно. Няма да изпадаме в подробности за програми, които се инсталират на компютъра, за да спестим време и място за други по-полезни програми.
 Всичко, което ви е необходимо е онлайн генератор за QR кодове. Ние неведнъж сме се доверявали на http://qrcode.kaywa.com/ Всичко в него е много лесно. Избирате си какво искате да кодирате и просто натискате Generate, при което ви излиза връзка с изображението, което ви трябва.

 

Как да използваме QR кодове за маркетинг цели?

След като вече станахте експерти в създаването на QR кодовете, е време да помислим, как да накараме тези „плетени“ чертички да заработят за вас. Много просто!
Като за маркетинг  цели, бихте могли да използвате QR кодове за вашите нови визитки или каталози или дори на вашият сайт.  Представете си новият ви каталог с продукти направен с такива QR кодове вместо с цени и на края на каталога описание как се  борави с него. Определено ще заинтригувате клиентите си.
Друго, което се сещаме в момента е парти с QR визитки. Защо не?
От едната страна QR код със заинтригуващо съдържание, от другата написано как да го прочетат.
Имайте предвид, че е желателно  да описвате как се борави с тези кодове. В началото на 2011г. много хора не знаеха какво е това QR код. Въпреки това  днес все повече  хора се престрашават да ги използват.

 

Защо ми е нужно това?

Много от вас ще се зачудят, защо е нужно да създават такъв код, да карат хората да го четат и разкодират, като най-лесно би било публикуването на информацията директно.
QR кодовете насърчават  потребителите да направят някакво действие. Няма човек, който да не е любопитен какво се крие зад кода сложен на някоя рекламна визия. QR кодовете предлагат начин за не цифрови продукти (списания, книги, продукти) да се появят в мобилният маркетинг.

Вижте още: