През 2015 г. забелязахме един тренд, който много от приложенията започнаха да следват – да се съобразяват и да сегментират така известията си (известни още като push notifications на lock screena-a, с възможност да ги прегледаме и след като отключим телефона си), че всеки потребител спрямо своите предпочитания да получава информацията, която го интересува. Наблюдавахме преход от така нежеланите спамерски известия до стратегически такива, които да задържат вниманието на потребителя, да го ангажират и да му дадат желания опит с приложението.

Например: представете си, че използвате приложение за поръчване на храна – вие обичате здравословното хранене и винаги си поръчвате едно и също. Със сигурност няма да ви е приятно да получавате известия за новия сандвич с бекон, нали? Именно затова събраната информация за вас като клиент и предпочитания се използва правилно и получавате push notifications за сандвичи с любимите ви продукти! Yummy, нали?

Ангажирането с приложения не е много лесна задача. Localytics прави проучване каква е връзката между push известията и използването на дадено приложение –  потребителите, които приемат да получават такива известия се ангажират 3 пъти повече от тези, които отказват да получават известия от app! 65% от тези, които позволяват да виждат известия се връщат в приложението до месец,  сравнено с 19% от тези, които не откликват на известията. След 3 месеца една трета от потребителите, които използват push notifications продължават да използват даденото приложение, докато процентът при другите е скромните едва 11%.

Помнете: Насърчаването на потребителите да използват вашето приложение и съответно подтикването към предприемане на желано действие през 2016 г. ще става и чрез известията!

 Миналогодишната тенденция push известията да бъдат сегментирани ще бъде движеща сила и през 2016г.

Според последните данни ние прекарваме повече време гледайки известията на телефона си, отколкото време в самите приложения. 

Разбира се като основна причина се изтъква забързаното ежедневие и фактът, че хората нямат достатъчно време. Именно затова предпочитат да разгледат набързо известията в телефона си, от различните приложения, които използват и ако нещо ги заинтригува, да отворят и самия app.

Потребителите обичат да се чувстват обгрижвани и специални и по възможност ангажирани в самостоятелна среда, която определят като своя и неповторима. Но според данните, които представят от VisionMobile за над 150 милиона потребители, все по-голям брой хора не отключват телефона си, а само разглеждат известията.

Въпросът вече не е какво приложение да се направи за потребителите, а тук говорим за контекста на всеки отделен потребител и това, което иска да получи като информация! А кой диктува правилата? Разработчиците трябва да се съобразяват с потребителя и неговите желания, отчитайки разликите между web и мобилни устройства.

Lock screen + потребител =  удовлетворени нужди,  които ще накарат  потребителя да се ангажира, да се развълнува и съответно да потребява. 

Предизвикателството за 2016 г. - да се усъвършенстват новите стратегии и да се открие пътя към сърцето на клиента чрез мобилния маркетинг,за да има реална възвращаемост на инвестициите.