Помислете си какво би било, ако търсачките проактивно изпращаха препоръчани статии, подходяща информация за вас и контакти, които Ви биха били полезни? Представете си как потребителите получават изключително релевантна информация, което ще доведе до така мечтания край на излишния спам и  недоволните потребители. Към настоящия момент обаче реалността е друга - търсачките не се интересуват от читателите и започват да "мислят"едва след като въведете това, което търсите.

А дали не може дадена търсачка да „мисли“ преди да въвеждате каквото и да е, като взима предвид Вашата история на сърфиране, събития в личния Ви календар и контакти. 
Няма ли да бъде чудесно, ако винаги получавате уникални предложения,  интересни линкове с полезна информация, предложения за бизнес, нови приятелства  и всичко останало, което е във Ваш интерес?
Оказва се, че бъдещата движеща сила ще бъде именно контекстът – свързаността, кръстосването между всички медии и информацията, която ще бъде достъпна до търсачките, за да предлагат най-доброто на своите клиенти.
А качественото съдържание води несъмнено до доволни потребители.


В настоящия момент:

Когато информацията е във Facebook и LinkedIn е много трудно обработването й извън тези платформи, за да се използва за по-цялостно анализиране, което до доведе до желания резултат. Често информацията от LinkedIn, Tumblr, Facebook  е различна и само кръстосването между тези платформи може да създаде един пълен образ какви са предпочитанията и интересите на потребителя.

Търсачките приемат хората като ключови думи. Ако кажем, че ключовата дума за някой е „сграда“, то той може да  е строител, предприемач, инженер, дизайнер и тн. Затова ключовите думи не са достатъчни, за да разберем какъв е даден човек или от какво се интересува. Появява се нуждата от разбирането на контекста. Когато разберем какви са връзките между самите думи, то промяната ще бъде факт. PageRankings пък например са стандартизирани, а не персонализирани. Затова, когато напишете дума с няколко значения, Google ви показва различни страници. Чрез персонализирани Page Rankings ще има опции за по-ефективно рекламиране. 

И отново - ключът за търсачките на бъдещето е контекстът.


Някои промени са налице - вече има различни приложения, които се опитват да обработват свързано данните Ви, а колко успешно ще разберем надяваме се скоро. Google също не бездейства - придоби компанията Timeful с едноименното Timeful приложение, което по иновативен начин преплита   традиционенния календар и списъка Ви със задачи. А Now On Tap ще помага  бързо  и лесно да отговаря на Ваши запитвания или да Ви дава желаната информация без да се налага дори да пишете.


В момента данните са просто данни, а не свързани данни, а търсачките не са се превърнали в четци на умовете ни. Мрежите не работят чрез контекста. А това, което трябва да се случи е мрежите да станат интелигентни. Устройствата да комуникират едно с друго, като реагират на цялата свързана информация. Благодарение на кръстосаните платформи, ще имаме универсални лични профили.


Най-голямото предизвикателство обаче си остава кои са потребителите и какво търсят. Разбере ли се контекста на всеки отделен потребител, ще се знаят и неговите желания, нужди, характеристики.
Случи ли се промяната, очаквайте клиентите да започнат сами да идват при Вас!
Бъдещето е в контекста и агрегирането!