Навярно имате профил в LinkedIn. А колко често влизате там? Успявате ли да извлечете максималното от Вашето присъствие в топ социалната мрежа за професионалисти от различни сфери на дейности? Чудили ли сте се какви грешки се допускат при поддържането на подобен профил, където регистрираните надминават 300 млн. члена?  

Да си представим, че намирате потенциален клиент за Вашия бизнес. След срещата, той разбира се би потърсил повече информация за Вашия бизнес,  а LinkedIn му дава изключителната възможност да проучи Вашата автобиография, компанията Ви, проектите Ви, личностните качества и т.н. На какво най-често попада  - непрофесионална снимка, информация, която не е актуална или липса на препоръки?

За да работите за бизнеса и той да работи за Вас е изключително важно да правите добро първо впечатление, а ако това впечатление ще се случи онлайн чрез вашия профил, то трябва да се погрижите да направите едно наистина добро първо впечатление. Как да го постигнете? 

Използвайте професионални снимки.
Трябва да приемете факта, че LinkedIn не е нито Facebook, нито Pinterest, нито Instagram. Покажате, че сте готови за бизнес – наемете фотограф, ако се налага. Нека снимката е на бял или неутрален фон, а ако не е снимана от професионалист, то нека успешно залъгва, че е такава.

Обновявайте профила си.
Няма нищо по-лошо за Вас и Вашия бизнес от това да сте забравили да добавите новата си работа! Профилът ви има нужда от постоянни обновявания с най-актуална информация – по този начин ще държите в течение хората, които се интересуват от Вашия бизнес за всички новости и със сигурност няма да правите лошо първо впечатление.

Но не го обновявайте с неподходящо съдържание!
Ако някой филм ви е харесал и искате да споделите ревю, LinkedIn не е мястото! Мислете дали споделянето на определена информация е полезно за вашите партньори, последователи и клиенти от бранша. Винаги си задавайте въпроса: Бих ли споделил това на срещата в офиса? Ако отговорът е „Да“, то не се притеснявайте да го споделите и в профила си, ако обаче е „Не“, защо просто не го пуснете във Facebook?

Не прекалявайте с изтъкването.
Ако постоянно споделяте съдържание за Вашите най-добри качества и говорите за себе си, то това ще отблъсне потенциалните клиенти. Внимавайте да не се саморекламирате през цялото време.  Полезно е да пускатe съдържание за бизнеса Ви и дейността Ви, но не прекрачвайте границата , за да не изглеждате като нарцис в очите на тези, които вече са се свързали с Вас. 


LinkedIn е не просто място за търсене на работа. Използвайте неговите възможности, за  да превърнете себе си в лидер в бранша. Опитвайте се всяка седмица да публикувате снимки или статии, които отразяват вашите ценности в бизнеса и така със сигурност ще мотивирате хората, а твърде вероятно те дори биха поискали да работят при вас. И разбира се LinkedIn Ви дава възможност за изграждане на репутация на бизнеса и за прехвърляне на трафик към корпоративния Ви сайт или блог. Докажете на себе си, че можете да вдъхновявате и да бъдете лидери, правейки добро първо впечатление!