Както сами се досещате отдавна хаштаговете разшириха своето въздействие и в момента успешно се използват в Instagram, Tumblr, Pinterest (там нещата са малко по-различни – поради възможността да тагвате постове, които не са ваши, а и потребителите обсъждат по-скоро самото „вдъхновение“ от споделените еднакви интереси) и разбира се във Facebook!

Благодарение на # (ако е точен, ясен, кратък и на мястото си) използването на търсачки се превръща в ползотворен метод, за  да може социалното медийно съдържание да достигне до нужната публика – хаштаговете се свързват именно с конкретния интерес в дадения пост. 


Искате ли хаштагът ви да бъде в перфектна форма? Може да постигнете това много лесно, стига да не забравяте тези основни правила:
1.    Колкото по-малко, толкова по-добре.
Ако искате да достигнете до много хора и да приковете вниманието върху вашата социална кампания, събитие, игра,  не използвайте много тагове – това само ще доведе до разводняване на идеята на първоначалния таг и Вие няма да сте доволни от социалната реакция.
2.    Без излишна креативност
Мислите ли, че ако използвате #НякакъвИзключителноДълъгИИнтересенТаг последователите ви ще разберат посланието ви и ще започнат да говорят за Вашия бранд? Важното е да бъдете кратки - ако не можете да използвате една единствена дума, с която да определите хаштага, то не използвайте повече от три (разбира се, това е само препоръчително). 
3.    Хаштагът трябва да бъде свързан с вашия пост. 
Не използвайте думи, които нямат нищо общо (като че ли това се превръща в тенденция, която обаче за сериозен бизнес не е удачна, стойте далеч от „модата“). Възможно е употребата на такива съобщения да навреди на Вашата визия и имидж. 
4.    Мислете доколко написаният таг е релевантен и отговаря на интересите и търсенията на заинтересованите, както и на всички, които научават за Вас и бизнеса Ви, благодарение на #.
5.    Поставяйте хаштага, където трябва
6.    Вложете смисъл. В противен случай използването на # е по-скоро объркващo и не върши никаква работа.
7.    Бъдете готови за смяна на тага. Тествайте даден таг преди да пуснете кампанията и вижте дали се възприема добре от хората. 
8.    Не забравяйте защо съществуват таговете – хора, които не се познават да започнат да говорят за едно и също нещо. Сам по себе си, хаштагът не е съобщението, той е инструментът, който позволява на хората да споделят съобщението. 
9.    Ако можете използвайте хаштаг в самото съобщение.

10.  Никой не притежава хаштаг – старайте се хаштаговете Ви да не могат да се използват лесно извън контекста, за да не се стига до саркастични коментари.

+Не слагайте тагове в биографията си!
+Ако ретуитвате от конференции винаги използвайте официалния таг на събитието.

+За да е по-разчитаем Вашият пост, то не използвайте повече от два # по средата на изречението и задължително оставете дългите хаштагове на края на поста (не забравяйте, че когато имаме повече от две думи в таг, задължително използваме главни букви #JustLikeThat
И като за финал - преди да създадете хаштаг, проверете дали вече не съществува!

P.S Позволено #Лято_2015 #Лято2015
Забранено: #2015 #Лято 2015 #Лято‘15