Ако имате уеб сайт, електронен магазин или дори само офлайн бизнес, то Вие се нуждаете от една добре поддържана Facebook фен страница. Няма нужда вече да Ви обясняваме за ползите от присъствието на бизнеса Ви във Facebook, защото Вие сами сте се убедили. Направо да започваме по същество. Искате да си направите фирмена страница във Facebook, но не знаете как?

В тази статия ще Ви покажем стъпка по стъпка как да си създадете фен страница във Facebook и ще Ви дадем основни насоки как да я поддържате.

Създаване на страница:

Има три начина да започнете със създаването на фейсбук страницата си:

  1. Първият начин е, като използвате основното меню до снимката Ви в горния десен ъгъл. Кликате върху малката стрелка и от падащото меню избирате „Създаване на страница“.

2. Вторият начин е от менюто със страниците Ви отляво – кликате върху бутона „Още“ срещу „Страници“ и след това – върху „Създайте страница“ в горния десен ъгъл.

3. И третият начин е: като влезете в произволна страница, в горния десен ъгъл, точно под името си, ще видите зелен бутон „Създаване на страница“.

 

А за да Ви улесним изцяло, можете да кликнете върху този линк, за да стигнете до правилното място.

Това са видовете бизнес, от които можете да избирате за страницата си.

На която и категория да кликнете, ще се появи падащо меню, от което да изберете най-подходящата.

Спокойно можете да разгледате всичките и да си изберете тази, която най-добре описва работата Ви. Не се притеснявайте да си цъкате, нищо няма да стане.

Дори и да изберете някоя категория, впоследствие можете да я промените от настройките на страницата, така че не се плашете.

Попълнете информацията

Опитайте се да попълните максимално информацията, която се изисква от Вас. Това ще Ви помогне да бъдете по-лесно откриваеми след това.

  • Въведете ясно и хубаво описание на бизнеса си.
  • Задължително сложете линк към сайта си, ако имате такъв.
  • Изберете уникален URL адрес на страницата си.
  • Сложете подходяща профилна снимка.
  • Определете пред кои публики по пол и възраст искате страницата Ви да се показва най-много.
  • Запазете.

И сте готови. Вече създадохте своята Facebook страница.

 

Сега си дайте малко време за попълване на страницата с качествена информация.

Ако не сте въвели текста Относно или About, сега помислете добре и напишете дълъг, правилен и информативен текст. Неговата роля е да запознае както Facebook, така и всичките Ви потребители и фенове с Вашата основна дейност, кауза или цел. Разбира се, не е задължително, а не е и необходимо, да пишете романи, но се старайте да използвате ключовите си думи и да бъдете изчерпателни. Някои хора могат да го направят и в 3 изречения.

Помислете добре и за профилната си снимка. Ако сте бранд, може би е добре да сложите логото, ако сте личност – своя снимка. Обръщайте вснимание върху качеството на снимките и изображенията, които качвате във Facebook, особено за тези, които Ви представят пред публиката Ви – профилната снимка и снимката на корицата.

За снимката на корицата разполагате с по-голямо пространство и можете да проявите креативността си. Размерите на изображението трябва да са 851х315 пиксела. Ето един пример за интересно съчетание на корицата с профилната снимка. Преценете, кое е най-добре за Вашия бизнес и какво искате да постигнете с тази фен страница. 

Тези снимки са първото впечатление, което оставяте у феновете си.

Отделете и малко време за публикуване на интересно съдържание.

Дайте си ден, два, три, в които да публикувате статуси, изображения, линкове, за да привлечете повече фенове. Направете стената си интересна за клиентите си и чак след това ги поканете да я разгледат. Опитайте се да се поставите на тяхно място и помислете, дали бихте харесали празна страница, дали бихте я последвали и дали бихте я отворили изобщо. Помислете сега и какво бихте направили и как бихте се почувствали, когато Ви канят да харесате някаква страница: Вие виждате много хубава картинка и решавате да разгледате страницата; тя се оказва пълна със забавна и интересна информация и Вие изгаряте от нетърпение да видите и следващия пост, затова like-вате страницата и вече сте неин фен.

След като изпълните тези задачи, можете спокойно да поканите приятелите си, да споделите страницата си и да действате още по-активно.

Забележка: Не бързайте да пускате реклама. Organic Reach е естествения път, по който публикациите Ви достигат до потребителите, без реклама. И той е много важен. Рекламата може рязко да намали organic reach-a на страницата Ви, особено ако започнете да я използвате прекомерно още в началото. Рекламата във Facebook идва на мaлко по-късен етап, когато вече имате повече последователи, за да разширите публиката си или с някаква друга цел.

Когато вече имате повече фенове и след като е изминала една седмица от създаването на страницата Ви, ще можете да си служите с фейсбук анализите. Ще ги откриете в основното меню най-горе на страницата. Разгледайте ги обстойно и не ги забравяйте през цялото време докато поддържате страницата си. Те ще Ви помогнат много да се ориентирате кога и как да управлявате страницата си.

В Анализите на страницата можете да видите какви са Вашите фенове по пол, възраст, местоживеене и други; можете да видите колко хора харесват страницата Ви, колко са я харесали през последната седмица и през последния ден; можете да видите как се справяте с постовете – колко хора са ги видели, колко са кликнали върху тях, колко са ги харесали, споделили или коментирали; можете да видите кога Вашите фенове са на линия и кога е добре да публикувате и други неща.

Надяваме се да сме отговорили подробно на въпроса Как да си направим фейсбук страница?

В случай, че имате нужда от професионална помощ, не се колебайте да ни потърсите! Екипът ни е специализиран в сферата на комуникациите. За поддръжката на фирмената Ви страница във Facebook ще мислят заедно маркетинг специалист, копирайтър и графичен дизайнер. Вижте повече за нашата услуга Поддръжка на Facebook страница. А тъй като екипът ни има солиден опит в уеб разработките, ще можете да ни се доверите и в изработката не Facebook приложения за Вашата фен страница.