Има няколко черти на характера, които повечето креативни личности притежават или са възпитали сами в себе си с времето:

  • Проучват всичко до най-малкия детайл

Хората се страхуват, че ако се задълбочат в детайлите прекалено много, ще убият творческите мисли и новите идеи ще останат на дъното.

Креативните личности обаче се вглъбяват в детайлите на задачите, които вършат.

  • Не се страхуват от дисциплината

Те не чакат вдъхновението да ги връхлети. Образът на гения от едно време, който по цял ден страда в творчески мъки и работи само в моментите, когато е дошло вдъхновението, вече е само мит.

Креативните хора в настоящето са много дисциплинирани и възприемат творчеството като труд, затова и постоянно се трудят.

Класически пример за такъв творец е Стивън Кинг. Той много пъти е споменавал колко важна е ролята на рутината. По неговите думи тя е точно толкова необходима, колкото и сънят.

  • Знаят, че всичко е важно

При тях няма строго подбиране на източниците на информация – това ще чета, това – не. Те знаят, че тяхното вдъхновение може да се крие навсякъде и правят всичко възможно да достигнат до него. А дори и някоя информация да им е непотребна в един случай, те знаят, че в друг – тя ще бъде тяхното спасение.

Ключът на креативността е в стремежа към знанията, без значение дали са ни полезни сега или не.

  • Ценят времето си

Творческите начинания отнемат време, както всички останали. Отнема време да напишеш нещо, отнема време да изпееш нещо, отнема време да изсвириш нещо, отнема време да научиш нещо преди за да започнеш да твориш – като цяло всичко отнема време, дори и предразположението на духа. Креативните хора осъзнават това и си отделят необходимото време за всяка тяхна моментна необходимост - една разходка сред природата например, така че когато седнат да творят, духът им да е на тяхно разположение.

  • Оценяват влиянието на обстановката

Работната среда е много важна за креативните личности. Те имат нужда да си подсигурят спокойствието или динамичността и уюта на средата, в която ще работят.

В по-големите компании креативните екипи си организират работни дни на различни места – в парка, извън града, в някоя зала и т.н. 

Има огромно значение и обстановката в по-глобален аспект - ако знаете каква е обстановката на пазара в страната например би ви помогнало да му набавите липсите и да станете милионери.

  • Знаят кога трябва да се откажат

Разбира се, не всяка идея стига до осъществяването си.

Опасно е да се мисли, че креативните хора работят над всяка идея до нейното осъществяване. В реализацията на всяка идея се влагат много средства и понякога е по-добре да не се харчи този капитал, който може да се вложи в нещо по-продуктивно.

Ричард Нисбет е професор по психология в Мичиганския университет. Заедно с колегите си той изучавал работата на успешните креативни хора. Най-успешни се оказали тези, които успявали навреме да се откажат от безнадеждните си проекти, въпреки сериозните загуби. Така че, не се отказвайте от творчеството когато идеите ви не се реализират. Опитвайте отново и отново докато не се получи!

or Fake it until you Make it!

 

[източник: www.lifehacker.ru]