Оптимизирането на страницата е първата част от сложното SEO, с която трябва да се заемете. В тази статия ще ви дадем основни насоки как да попълвате мета таговете в сайта си, което е 10% от оптимизирането му. А именно – ключови думи, мета заглавие (meta title) и мета описание (meta description)

  1. Ключови думи

Избирането на ключови думи е най-базовото нещо в SEO. Те ви помагат да се появявате най-напред в резултатите на Google според стоките или услугите, които предлагате. Първата стъпка при оптимизирането на страницата ви е да изберете най-подходящите ключови фрази. При тази стъпка помислете по следните въпроси:

  • Какво би написал потребителят, за да ви намери;
  • Разгледайте конкурентите ви как са се ориентирали – няма да откривате топлата вода, както се казва;
  • Използвайте Google Analytics;
  • Мислете за спецификата на дейността ви;
  • Използвайте фрази от 2-3 думи – ключови фрази. Единичните думи са много трудни за оптимизация.
  1. Създаване на съдържание

Както вече знаете, най-важното е да създавате уникален и ценен текст. Не преписвайте от чужди сайтове, а дори и от своя. Винаги вкарвайте уникално интересно и ново съдържание.

Следващата стъпка е да включите ключовите си фрази в текста. Освен вече избраните ключови фрази, съставете групи с техни подобни, например: (електронен магазин, онлайн магазин, онлайн търговия). Ако успеете да използвате всичките фрази от гупата, без да дублирате съдържание, значи сте свършили страхотна работа!

Внимавайте да не прекалявате (разбира се!). Все пак – предпочитате един читател да се задържи в сайта ви, отколкото много да го погледнат, но без да го разгледат и да не се върнат никога повече. Не прекалявайте с терминологиите в началото на текста, това веднага ще отблъсне читателя.

  1. Мета заглавие (Meta Title)

В категорията “Meta Title” напишете точно ясно и кратко заглавие на статията или описаната информация в страницата. Мета заглавието не трябва да бъде повече от 5-10 думи. Трябва да съдържа 2-3 важни думи, които да информират потребителя. Това заглавие се появява в резултатите на Google, така че му отделете необходимото време.

  1. Мета таг „ключови думи“ (keywords) 

 Това е част, която вече може да се пропусне.  Била е необходима преди, когато е имало „плътност на ключовите думи“. Но все пак ако желаете и тук можете да включите ключовите думи за страницата.

  1. Мета описание (Meta Description)

Този мета таг е много важен за оптимизирането на страницата ви. Задължително трябва да имате такива описания на всичките страници в сайта ви.

Това е текстът, който се показва, заедно с мета заглавието, в резултатите на Google. Показват се 155 символа, а останалата част се скрива. Това означава, че не е хубаво да прекалявате с дължината на мета заглавието. Използвайте първите десет думи, за да привлечете посетители. Разбира се, само с пълноценна информация. Тук не можете да работите като във Facebook – да публикувате клипче с кученца, а в текста над него на сложите линк към магазина ви за дамски обувки. Тази схема абсолютно не работи тук. Съставете смислен кратък текст с включени ключови думи и го поставете в описанието на страницата ви. Това ще проработи.

Това е основната информация как да попълвате мета таговете. 

Още информация за SEO можете да откриете в блога ни.

Желаем ви успех!

Ако имате нужда от консултация, помощ или цялостна onpage и offpage оптимизация, свържете се с нас.