Не просто е добре, а направо си е прекрасно.

Търсачката в онлайн магазин е като продавачката във физически магазин – към нея са отправени въпросите на клиентите и нейна е задачата да ги ориентира, да им покаже това, което търсят.

За да бъде една търсачка добра в работата си обаче трябва да помислите за няколко неща:

1. Трябва да я разположите на правилното място

Търсачката трябва да е винаги на много видно място, не е хубаво да си играете на криеница с посетителите на сайта Ви. Търсачката и навигационното меню трябва да преследват посетителите на магазина Ви където и да отидат те, да им бъдат винаги под ръка, в случай, че са се загубили или просто искат по-бързо да стигнат то търсената от тях стока.

2. Размерът на търсачката

В зависимост от стоките или услугите, които предлагате, трябва да се съобразите и с размера на полето за търсене – дали ще е по-късо или по-дълго – потребителите трябва да виждат какво изписват в него.

3. Това е търсачката – „тук съм, ей, ей, ето ме, тук съм“

Не оставяйте просто едно поле за търсене без ясно обособяващи знаци. Напишете, че това е търсачката, сложете лупата, която е ясен знак за търсене. Направете я предизвикателна, забележителна, да се знае, че тя е там и работи.

4. Функция за автоматично довършване

Разбира се, не говорим за автокоректа на смартфоните.

Това е функция, при която, щом клиентът зададе символ в полето за търсене, търсачката му предлага няколко възможности, започващи с този символ, от които той може да избере, но ако не се появява това, което търси, може да допише критерия си. Това първо улеснява потребителите, като им спестява доза писане и второ предлага част от продуктите Ви, които клиентите може и да не са видели.

4. Enter опция

Потребителите са свикнали с Enter да активират търсенето, след като са задали критериите. Няма да ги отучите, затова не ги затруднявайте. Ако търсачката Ви не работи с Enter, рискувате да оставите впечатление у посетителя, че търсачката Ви изобщо не работи. Това определено ще повлияе на посещаемостта на магазина Ви.

Ако онлайн магазинът Ви е по-голям, помислете и за стесняване на търсенето – търсене само в отделни категории на магазина Ви, а не в целия магазин.

Предвидите ли тези съвети, сте готови да използвате успешно търсачката си.

Тя определено ще Ви донесе повече посещаемост и повече продажби.