Отварянето на онлайн магазин си е доста отговорна работа, трябва да знаете. Не се заблуждавайте, че ще можете да вършите друга работа и помеждудругото да си продавате. Е, някой ден, когато имате вече разработен онлайн магазин и голям екип, който да го движи, ще можете да си работите нещо друго, а магазинът да си продава „сам“, но дотогава се искат много услия.

Ако вече имате физически магазин, ще Ви бъде много по-лесно да си направите и електронен, но ако нямате, трябва много добре да си помислите по следните теми:

Къде ще държите стоката

Приемаме, че вече знаете каква стока ще продавате и знаете откъде да си я набавяте. Но замисляли ли сте се къде ще съхранявате стоката си?

Ако продавате дрехи или обувки например, трябва да имате физически магазин или склад, където да ги съхранявате. Не се заблуждавайте, че ще можете да ги държите у дома. Ако искате реален бизнес с големи обороти, няма да имате място в двустаен апартамент да живеете и да складирате обувки по модели и номера.

Как ще доставяте стоката до клиентите

Щом ще продавате онлайн, стоката трябва да стигне някак до купувача. Имате няколко варианта:

  • Да доставяте стоката лично и с личен автомобил;
  • Да наемете куриерски услуги;
  • Да наемете доставчик и да му предоставите автомобил;
  • Или да наемете автомобил/и и сами да се мъчите с доставките.

Пресметнете много добре разходите и изберете най-подходящия вариант за Вашия бизнес.

Обмислете също дали доставките ще се заплащат от клиентите. Те биха се радвали, но Вие можете ли да си го позволите?

Как ще се плаща

Тук е важно да съобразите дали ще продавате само на българския пазар или и в други държави с различни валути.

Колкото повече начини за разплащане предложите, толкова по-добре.

На какъв екип можете да разчитате

Цялата процедура по отваряне и разработване на онлайн магазин е много работа за един човек. Трябва да помислите има ли кой да Ви помага и то в точно определени сфери на работа.

Ще Ви е необходима помощ в поддръжката на стоките – подредба, разпределение, етикети и т.н; ще Ви трябва човек в поддръжката на онлайн магазина – подредба на продуктите, описание на стоките; ще трябва някой да известява хората за нови промоции и продукти; някой да отговаря на всички въпроси и някой да се грижи за разпространението на магазина Ви. Вие ще прецените може ли един човек да се справи с всички тези неща и може ли този човек да сте Вие.

Един съвет от нас

Преди да вземете решението за онлайн магазин, направете SWOT анализ. Това значи да разчертаете една таблица и в нея да си запишете всички минуси и плюсове, и възможности и опасности, които можете да очаквате. Определено ще Ви помогне да си избистрите мислите.

Помнете, че управлението на онлайн магазин изисква отдаденост.