Когато говорим за тенденции трябва да сме наясно, че те се менят,  някои важат за повече от година, други само няколко седмици. Нито една тенденция не е валидна само една година, напротив. Всичко се изменя, затихва, после отново набира скорост и показва на хоризонта.

Има особен чар в трендовете – много от тях зареждат с нови идеи. Всеки дизайнер се стреми по свеж и иновативен начин да привлича потребители и да ги превръща в клиенти.

Представяме Ви водещите тенденции в уеб дизайн 2016 г.

1. Flat 2.0

Този дизайн се характеризира с изчистен, цветен поглед, типография, празно пространство и фини градиенти, вдъхновени от минимализма. Плоският дизайн се свързва с удобство, функционалност, едри надписи. Любим на потребителите заради лесното навигиране и бързата скорост.

2.Типография

Възможността за развихряне на въображението предразполага към творчество – шрифтовете вече заемат много по-голяма роля в уеб и графичния дизайн.

Експериментирането с типография и шрифтове води до драматичност и игриви безсерифни шрифтове. Възможно е  да се върне и Сериф-а , благодарение на екраните с висока резолюция. Повече ръкописни шрифтове през 2016 г, букви.

Типографията не е просто за четене, а за заявяване на позиция.

 

3.Смели цветове

Богатите и ярки цветове от 80-те и 90-те години например тази година  ще се използват повече от дизайнерите. Ето и топ 10 пролетни цветове според Pantone: 

 

4.Персонализирани илюстрации

Дойде време, когато илюстрациите не са само за деца.  Да вземем за пример Dropbox.

Искате да впечатлявате посетителите на Вашия сайт, нали? Помислете за това колко добре би било за вас да показвате на потребителите илюстрации, които не биха видели в друг сайт – които отговарят напълно на вашата мисия, цели, бранд и визия. 

5. „Новото“ ретро

Ретро стилове, вдъхновени от 80-те и 90-те години. Използвайте повече цветове, пиксел арт, всякакви геометрични форми, шарки, десени.

6. Видео и GIFs

Снимките и илюстрациите  могат да оживеят с анимации и синематография. Едно от силно въздействащите неща на потребителя е картинка с леко трептене, достатъчно да прикове вниманието.

Кратките видеоклипове добиват голяма популярност (например и . За повече реалистичен ефект и показване на посланието на потребителите, видеото е идеалния начин да постигнете бърз и ефектен резултат.

7.Геометрични дизайни

Хубавото при геометричните форми е, че могат да се използват като отделен графичен елемент, като фон или като техника за илюстриране. Все по-често много стартъпи избират абстрактни форми за техните сайтове. Използването на форми започва да присъства все по-смело в лога, икони, фонове, опаковане без значение дали имаме дигитален проект или проект за печат.

8. Безкраен скрол

Тенденцията, която започнахме да виждаме все по-често през 2015 г. продължава да се развива с пълна скорост – не случайно едни от най-популярните сайтове в света като Pinterest, Twitter, Facebook използват безкраен скрол. Много по-бързо за потребителя от непрестанния клик.

9. Артистично използване на негативното пространство

През 2016 г. тенденциите в графичния дизайн са свързани с използване повече на white или negative space, но по един особено артистичен начин, който да отговаря на визията и идеята за Вашия продукт. Добавете двойно значение в логото или брандираните проекти.

10. Material дизайн  

Дизайнът, който се наложи от Google привлича клиентите с това, че е модерен и изчистен, а благодарение на дълбочината и сянката привлича все повече дизайнери. Ето и пълния пътеводител от Google, където ще научите всичко необходимо 

 

Не забравяйте responsive design-a.

И запомнете, че колкото и добре да изглежда дизайна, ако не сте го направили ползваем няма да постигнете добри резултати. През 2016 година фокусирайте изцяло вниманието си върху потребителите!