Имаме опит, както в разработката на онлайн магазини, така и в успешните продажби в интернет.

Направете план и съдържание

До момента сте си мислили какво би било, ако продавате продуктите си онлайн? Е, щом сте стигнали до тази статия значи имате идея какво искате да продавате.   Вземете лист и изчистете идеите си.

Каква е вашата ниша?

Преди да направите магазина си, трябва да определите вашата ниша. Ако нямате финансовата възможност да направите магазин, който да продава всичко под слънцето, то започнете с малък и акцентирайте върху това, което може да набавите като продукти.

Да речем, че имате юргани плетени на една кука. Би било много по-лесно да продавате своите юргани, защото вие ги имате, отколкото да направите магазин и после да се чудите откъде да намерите юргани, които да продавате.

Намерете конкурентите си

Почти всеки има конкуренти, най-вероятно и вие като нов търговец в интернет ще имате конкуренти.  Набележете какво можете да продавате, което те нямат. Намерете слабите им места. Проверете къде бъркат! Винаги може да предложите услуга или продукт,  който липсва при тях.

Съберете информация

Тъй като в последствие информацията в сайта ви ще бъде най-важното нещо, то би било добре вашите продукти да бъдат с описание, което липсва другаде. Запомнете, че повече информация значи повече трафик  към сайта ви. Колкото повече страници има на вашия сайт, по-голям е шансът търсачките да го намерят, като по този начин ви донесат повече посетители. Ако ви липсва талант за писане, най-добре делегирайте тази отговорна задача на копирайтър. Повече за копирайта вижте тук.

Нужна ли ми е фирма?

Да, препоръчително е да имате фирма,  с която да продавате онлайн. Причините са, че доверието към вас ще бъде по-голямо, отколкото ако магазина е на Ваше име. Всякакви плащания и договори бихте ги правили през фирмата, което също е плюс.

Изберете име

Изберете кратко и лесно запомнящо се име за своя магазин. Желателно е да се изписва лесно на латиница.

Логото

Имаме цяла статия за избор и направа на лого, затова ще ви предхвърим към нея, за да прочетете. Но е важно! Вижте тук

Дизайн на онлайн магазина

Едно от важните неща за Вашият бъдещ магазин е неговата визия (дизайн). Това е нещото, което  не бива да се подценява.  Дизайнът ще бъде предложен от изпълнителя на проекта, но все пак е желателно и вие да се подготвите. Съберете линкове на сайтове, които ви харесват. Спрете се на цветова гама, която искате и след това се консултирайте с дизайнера, който ще ви направи предложение за бъдещият сайт. Най-важното нещо е да изслушвате хората, които правят вашия уеб сайт. Те имат опит и са професионалисти в своята област.
 

Функционалностите

Най-важната стъпка за вашия магазин. Тук влиза много програмиране и нагласяне на вашия магазин. Той трябва да има функционалности, удобни за всеки посетител, но не прекалявайте.  Ето и няколко, които е хубаво да имате:

  • Валутна поддръжка, ако магазинът  е мултиезичен
  • Модул за управление на поръчките
  • Модул за управление на клиентите
  • Модул за управление на инветара/стоката/продуктите
  • Интеграция на платежни системи (Paypal, Epay и др.)
  • Възможността да предложите голямо разнообразие от начини на плащане (напр.  Наложен платеж, кредитна карта, банков превод и др.)
  • Модул за доставка
  • Модул за реклами, отстъпки и промоции
  • Facebook интеграция
  • Персонализация на  продуктовите опции като различни размери, цветове, модели и др.
  • Мултиезичност на вашият магазин – не е нужно да се ограничавате само и единствено с един език на вашият сайт. Винаги може да продавате и в чужбина

Съществуват още много модулни приложения, които имат страхотни функционалности, разбира се фирмата, която прави магазина ще ви предложи.

Оптимизацията

Едно от важните неща е оптимизацията на вашия сайт. Ако е направен качествено с правилно написан  и валиден код,  то вашият магазин ще бъда по-лесно откриваем.  

Като заключение

Не се страхувайте да продавате онлайн. Управлението на един магазин е в пъти по-лесно, когато е пред компютъра. Разходите за направата на онлайн магазин са в пъти по-ниски, отколкото ако държите помещение, склад, персонал и консумативи.

Примерни разходи за разработка на онлайн магазин

Домейн/име – между 20-100лв. за година

Хостинг/ пространство,  където е качен сайта – между 40-300лв за година

Дизайн – между 100-300лв. еднократно

Програмиране – цената се формира спрямо изискванията на клиента за модулите, също еднократно

Вариантите

В интернет съществуват и много готови платформи за изработка на онлайн магазин. Ето някои от тях: WordPress eCommerce ,PrestaShop, OpenCart, Batavi , Magento, Nopcommerce,  ОsCommerce, Zen Cart и други. Не забравяйте, че е по-добре да се доверите на някой, който е правил подобно нещо вместо да експериментирате.  За да продавате успешно магазинът ви освен добро позициониране, трябва да бъде добре направен. Насочете бюджета си към изграждането и рекламирането му в социалните мрежи. В последствие бихте могли да  се насочите и към друг вид реклама, за да затвърдите името си. Всеки магазин има слаби продажби в първите месеци, но не се отчайвайте, а действайте.

 

Ако смятате, че имате нужда от БЕЗПЛАТНА КОНСУЛТАЦИЯ  за изграждане на онлайн магазин, чрез който да развиете успешен бизнес - не се колебайте да ни потърсите

Вижте още: